måndag 29 april 2013

Träningsdag med Team Haglöfs Silva

Igår så följde jag med mina vänner i Team Haglöfs Silva som laddade för sin resa till Expedition Africa.  08:00 satte jag mig på cykeln och cyklade ca 23km från Umeå till Kont tillsammans med Mattias; det var lite motvind men annars en behaglig cykeltur.

Väl framme så fick jag en karta i ena handen och en kamera i den andra. Björn hade lagt en fin bana (ca 3h) och tryckt upp kartor, väldigt seriöst må jag säga... men... kartan åkte snabbt ned i fickan och det blev fokus på att få en massa bilder tagna under passet. Säkert 95% skräp men så är det ju; ta massa när en är på plats så blir det alltid någon som är bra. Tycker att det blev en hel del fina bilder och hur svårt är det egentligen med så färgglada motiv i så fint väder.
Nåväl; fartlek till mig och bilder till laget. Win-win. Löpning i strålande sol tillsammans med trevliga människor!

Efter passet fick jag lunch och sedan började dom andra packa inför sin tävling och jag styrde hemmåt på förvånansvärt pigga ben. Bra dag med trevligt sällskap, fin bana och strålande väder.

"Fotografen"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar