tisdag 14 augusti 2012

Sommaren är slut på söndag

Dagens 4000m utebassäng avklarad! Jävligt skönt pass idag, bra vev med armarna! Sista 400max var sega men gick hem tack vare USS-kidsen, födda typ 1998 som låg på banan bredvid och fan heller att de ska vara före triathleten i kaklet! Inte sällan får jag frågan varför jag väljer bassängsim sommartid. Vid närmare eftertanke är svaret självklart, Umeås enda ute25a stänger på söndag (för att åter öppna om en evighet), sjöar och hav kan simmas i hela hösten, eller... För övrigt är stans ute 25a rena fjällbäcken jämfört med stans inomhusanläggning vilket är en anledning nog så bra!

Försöker tokträna ikapp förlorad simträning sista veckorna innan ö till ö. Diverse andra aktiviteter under sommaren, 24timmars fjällöpning (Icebug24) tillsammans med Olof samt mitt högst individuella projekt att springa 100km över bekvämlighetsfart (Lapland Ultra) har effektivt skadat min annars finfina nästintill åretruntsimformtopp. Nåväl om jag bara håller mig hel, frisk och ren den närmaste tiden kommer det presteras stordåd i Stockholms skärgård i september. Om inte annat så får väl maskinen Olof dra mig från Sandhamn i norr till Ute i söder!
/Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar