måndag 20 augusti 2012

26 km i VÅTDRÄKT

Betydligt längre än så ska löpas iklädd våtdräkt om exakt två veckor i Stockholms skärgård. Men dagens 1600 m simning i Nydalasjön följt av 26 km löpning i skogen var tillräckligt ansträngande för att jag helt frivilligt gapade och svalde ett par stora klunkar sjövatten på avslutande 1600 m sim. Det är mycket upp och ner, fram och tillbaka just nu i mitt inre: ibland känner jag mig bara road av tanken på ö till ö, andra dagar står jag med båda fötterna på jorden full av respekt inför det som komma skall, det är helt klart ingen lek att löpa långa sträckor i våtdräkt... Idag övervägde jag på allvar att bryta en sedan länge etablerad tradition jag har: att endast medtaga vatten på träningspass under 5 tim, lite socker idag hade fått fart på kroppen!

/Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar