söndag 15 juni 2014

Seger i Urskogsloppet

Igår sprang jag Urskogsloppet och det blev seger.

Efter 2 lugna km så gick jag och Johan Johansson upp och drog; snabbt var vi ensamma. Johan fick en lucka vid 6km som jag tätade ihop någon km senare (han är bra utför). Vi sprang och småpratade mest hela tiden och på grusvägen gick jag upp och drog. Johan släppte min rygg efter någon km och jag kunde kuta i mål som segrare. Inte supertrött i mål.

Min plan var att hänga med täten genom skogen och avgöra på grusvägen. Planen höll med andra ord. Kanske lite fegt att inte gå upp och attackera i skogen men jag hade min plan.


Enligt uppgift betydligt blötare än förra året. Men jag tyckte inte att det var så blöt...kanske min referenspunkt har flyttats lite efter passen på gungflyn kring Grössjön :D


Otroligt fint lopp och det var roligt att ta hem segern. Sprang i mina Icebug Acceleritas vilket var ett perfekt skoval!

Såg efter loppet att brandsläckarna i gymnasiksalen levererats av Aptum...bara en sån sak :)

Artikel i Örnsköldsviks Allehanda


Efter målgång. Foto: Anders Nordin

Fotnot: Min farfar levde inte i Långviksmon men han kommer därifrån och jag känner inte till bygden...men den är sagolikt vacker så jag är lite stolt att ha en rot där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar