tisdag 20 maj 2014

Gristisdagar och tävlingspremiär

Gristisdag är kanske inte det mest lockande namn på gemensam träning men väl ett koncept som jag tror är bra nämligen träningstävling! Även om det är mot klockan så är det något speciellt med gemensam start och klara-färdiga-gå. Uppmuntrar alla i Umeå som vill pressa löphastigheten lite att dyka upp vid kvarnen på Gammlia kl 19:00 på tisdagar!

Konceptet är enkelt; 3 x 3,7km (alltså elljusspåret), ganska kuperat. Varv ett och tre körs lugnt och gemensamt och varv 2 MAX. Den som är tröttast i mål vinner. Enkelt!

Förra veckan slog jag pers (12:04) vilket jag är ganska nöjd med... sub 12 nästa gång alltså :D

Tävlingspremiär:
Igår gick tävlingen Gammliaterrängen för 37e gången vilket i sig är imponerande. 8km ( typ 2x3,7an och lite till).

Förra året skadade jag mig på tävlingen så jag var tveksam in i det sista men då Gristisdagarna har gått bra så kändes det tryggt.
Helgen bjöd kanske inte på den bästa uppladdning med 3h kuperad löpning i Bjurholm där väskan lastats full och 3+1h cykel på söndagen men det kändes helt ok i benen under dagen så...

Körde kontrollerat och hade på sekunden samma tid på båda varven. Totaltid 28:18.. ingen supertid men helgen var ganska hård så jag är nöjd. Var duktigt stum i benen i början av sista kilometern men jag slog av lite så det släppte. Tiden räckte till ett silver i M35 och Järnet (triathlonklubben) tog bron i lag-veteran DM :D Bara en sån sak..kul med klubb-/lagmedalj.

Kul att Henrik och Luke kom förbi och peppade längs banan ( Henke tog några bilder och Luke chefade upp stämningen på sin 3-hjuling).

Lite bilder...

Gristisdag dagen efter Gammliaterrängen..tog det lugnt (14:00) för att inte "fucka" vaderna.

Gammliaterrängen 2014. Foto: Henrik Enberg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar