lördag 7 december 2013

Nya kompisar

Jag har skrivit på ett samarbetsavtal med Scarpa och genom detta avtal så kommer jag att köra skidalpint i ett par Scarpa Alien 1.0. Very nice!

Scarpa Alien 1.0
Denna pjäxa använde jag förra året och jag har inget negativt att säga om den; mina fötter klarade sig utan skavsår vilket är något som jag inte lyckats med tidigare år. Snörningssystemet passar mig perfekt och mina breda, och knöliga fötter, har det skönt även under en heldag på fjället. Den är fantastiskt lätt, styv och i gåläget så är det svårt att känna att man har en pjäxa på fötterna.

Jag plågade mina skor ganska hårt förra året och när jag tittar på vibramsulan så ser den som ny ut vilket gör att jag bedömer att den håller bra!

Den har ett syskon också som Andre Jonsson har recenserat här; ett mycket bra alternativ som inte kompromissar alltför mycket på kvalitet men som är mer skonsam för budgeten (läs halva priset).

Tvekan inte att fråga mig om ni undrar något och om inte annat så ser vi på Bräntberget :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar